La LOMQE, llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa, suposa
un retorn a una escola que ja havíem superat, es una llei que s'ha portat a cap
als EE.UU (No Children Left Behind, es a dir, cap xiquet enrere) i que ha
resultat ser un fracàs. El possible establiment d'aquesta al nostre país,
tindrà uns efectes perversos en els col·lectius mes desfavorits, provocant que
l'educació pública espanyola tinga la seua base en la superació de proves i no
en l'adquisició de coneixements.
L'educació a Espanya
presentà tres grans problemes: gran part de la població no disposa d'una
certificació, un alt percentatge de joves no disposa de secundaria
post-obligatòria (baixa formació) i una alta taxa d'abandonament, la LOMQE vol
fer front a aquests problemes i estableix com als seus principals objectius,
reduir la taxa d'abandonament, millorar els resultats educatius i millorar l’
inserció laboral i estimular l'esperit emprenedor. Però aquesta llei tan sols
es una modificació amb afegitons de la actual llei educativa, la LOE, per tant
no es preveu cap millora a l'educació de les persones. Entre les novetats que
aporta aquesta llei, les més criticables per a mi son les següents:
-La realització de proves
finals en primària, secundaria i batxillerat, que de la mateixa manera que ha
passat als EE.UU consistiria en l'establiment d'un currículum molt tancant on
els coneixements siguen estàndards i es puguen contabilitzar mitjançant tests
que l'alumnat haurà de superar per a obtindre bones puntuacions i que deixarà
els mestres en bo o mal lloc segons els resultats obtinguts. L'objectiu de
l'educació deixa de ser el coneixement per a passar a ser la superació de
proves, les destreses i els coneixements queden relegats a un segon plànol.
-La creació d'una Formació
Professional Bàsica, però amb la qual s'atorgaria un títol que no tindria cap
validesa. Es com un recurs que actuarà en forma de dipòsit per a llevar se a
gent que consideren que perjudica a la gent que vols estudiar.
-Enfortiment de les
competències del director, el qual tindrà el poder de llevar i posar mestres
segons els seus interessos. Es evident que aquest aspecte ens acostarà cada
vegada més a les escoles privades, escoles que actualment s'estan enriquint a
causa del mal funcionament de l'educació pública.
Educar per al coneixement
es la base del bon funcionament d'una societat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario